google tag

WSPARCIE:

OPIS - WNIKLIWIE



WYOBRAŹNIA WAŻNIEJSZA JEST NIŻ WIEDZA
A. Einstein

według nas dlatego, iż jest potężnym narzędziem kształtowania wiedzy.

MISJA

Stworzenie zespołu, wzmocnienie samodzielności. W naszych działaniach będziemy unikać tworzenia atmosfery niezdrowej konkurencji. Zakładamy, że wszystkie dzieci biorące udział we wspólnej zabawie mają równy potencjał. Dzieci objęte naszą opieką same będą tworzyły zabawy, wspólny plac zabaw i gry oraz przede wszystkim - rozwijały wyobraźnię.


Naszym zadaniem na 2 x pięć dni wspólnego wypoczynku i wspólnej pracy jest:
  •  jak najbardziej pobudzić kreatywność dzieci
  • wzmocnić dzieci w poczuciu pewności siebie i sprawstwa
  • zapewnić aktywnym dynamiczny, a spokojnym dzieciom zgodny z ich temperamentem i potrzebami odpoczynek.

Działania proponowane przez nas zgodnie z teorią automotywacji pozwalają realizować pełen zakres trzech podstawowych potrzeb człowieka:
  • poczucia autonomii – dokonuję własnych wyborów
  • sprawstwa – jestem autorem własnych dzieł
  • relacji – buduję związki między sobą, a otoczeniem i innymi ludźmi, pozwalają tym samym wzmocnić motywację do samodzielnych działań i podnoszą wiarę we własne siły.

Przestrzenie

Do naszej dyspozycji pozostaje duża sala gimnastyczna, dwie sale lekcyjne, biblioteka, sala do ping ponga, stołówka i korytarze. Szkoła dysponuje pełną infrastrukturą sanitarną. Biblioteka przystosowana zostanie do funkcji wypoczynku, gdzie dzieci potrzebujące oderwania od dynamicznej zabawy lub chcące w ciszy poczytać lub zrelaksować się będą mogły się pod opieką wychowawcy wyciszyć. Na potrzeby wyciszenia między sesjami zabaw będziemy także uczyli dzieci zasad relaksacji metodą Jakobsona, najprostszą i jedną z najbardziej skutecznych technik rozluźniających. Sale lekcyjne staną się przestrzeniami, gdzie przeprowadzane będą zajęcia kierunkowe – muzyczne, plastyczne i eksperymenty. Przestrzeń zostanie zorganizowana i oznakowana w czytelny sposób przy pomocy kolorowych taśm malarskich.

Pierwszy tydzień 

dzieci będą także mogły rozwijać szczegółowe umiejętności związane z muzyką i teatrem. Każdego dnia półtorej godziny zajęć poświęcamy docelowe na pracę nad tymi aspektami sztuki. Nie są to zajęcia obowiązkowe, ale ich praktyczny, ogólnorozwojowy charakter poprzez działanie w grupie i wspólne tworzenie ma zachęcać do wzięcia w nich udziału. Dzieci, które zdecydują się w tym czasie podjąć inną formę aktywności będą mogły skorzystać z opieki wychowawców, zestawów gier, lub stworzyć własną formę aktywności na pustym placu. Jesteśmy otwarci na działania dzieci i elastyczni uznając swobodę działań w ramach przyjętych zasad (podział na strefy odpoczynku, spokojnej zabawy i aktywnej zabawy oraz zasad ogólnego bezpieczeństwa).

Drugi tydzień

półtorej godziny dziennie przeznaczamy na eksperymenty wzorowane na zjawiskach naturalnych. Będzie nam też w tym tygodniu towarzyszył Iluzjonista Pan Ząbek, którego sztuki zarówno rozbawiają, jak i wprowadzają w świat niezwykłości rozbijając codzienną rutynę. Tej samej niezwykłości i magii będziemy poszukiwać w jak najbardziej naturalnych zjawiskach przyrodniczych. W tym samym czasie druga grupa będzie pod opieką wychowawcy działać na zajęciach plastycznych tematycznie związanych z przeprowadzanymi eksperymentami.

Gastronomicznie

Podczas każdego dnia część uczestników będzie mogła przygotować w przestrzeni stołówki posiłek, deser lub sałatkę dla wszystkich uczestników pod okiem doświadczonych pań zajmujących się na co dzień gastronomią. Będziemy lepili pierogi, robili kruche ciastka i frykasy do wspólnej konsumpcji. To zadanie także dla chętnych na czas między zajęciami kierunkowymi, a obiadem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz