WYOBRAŹNIA WAŻNIEJSZA JEST NIŻ WIEDZA
A. Einstein
według nas dlatego, iż jest potężnym narzędziem kształtowania wiedzy.
MISJA
Stworzenie zespołu, wzmocnienie samodzielności. W naszych działaniach będziemy unikać tworzenia atmosfery niezdrowej konkurencji. Zakładamy, że wszystkie dzieci biorące udział we wspólnej zabawie mają równy potencjał. Dzieci objęte naszą opieką same będą tworzyły zabawy, wspólny plac zabaw i gry oraz przede wszystkim - rozwijały wyobraźnię.
Naszym zadaniem na 2 x pięć dni wspólnego wypoczynku i wspólnej
pracy jest:
- jak najbardziej pobudzić kreatywność dzieci
- wzmocnić dzieci w poczuciu pewności siebie i
sprawstwa
- zapewnić aktywnym dynamiczny, a spokojnym dzieciom zgodny z ich temperamentem i potrzebami odpoczynek.
Działania proponowane przez nas zgodnie z teorią automotywacji
pozwalają realizować pełen zakres trzech podstawowych potrzeb człowieka:
- poczucia autonomii – dokonuję własnych
wyborów
- sprawstwa – jestem autorem własnych dzieł
- relacji – buduję związki między sobą, a
otoczeniem i innymi ludźmi, pozwalają tym samym wzmocnić motywację do samodzielnych działań
i podnoszą wiarę we własne siły.
Przestrzenie
Do naszej dyspozycji pozostaje duża sala gimnastyczna, dwie sale lekcyjne, biblioteka, sala do ping
ponga, stołówka i korytarze. Szkoła dysponuje pełną
infrastrukturą sanitarną. Biblioteka przystosowana zostanie do
funkcji wypoczynku, gdzie dzieci potrzebujące oderwania od dynamicznej
zabawy lub chcące w ciszy poczytać lub zrelaksować się będą mogły się pod
opieką wychowawcy wyciszyć. Na potrzeby wyciszenia między sesjami zabaw
będziemy także uczyli dzieci zasad relaksacji metodą Jakobsona, najprostszą i
jedną z najbardziej skutecznych technik rozluźniających. Sale lekcyjne staną
się przestrzeniami, gdzie przeprowadzane będą zajęcia kierunkowe –
muzyczne, plastyczne i eksperymenty. Przestrzeń zostanie zorganizowana i
oznakowana w czytelny sposób przy pomocy kolorowych taśm malarskich.
Pierwszy tydzień
dzieci będą także mogły rozwijać szczegółowe umiejętności
związane z muzyką i teatrem. Każdego
dnia półtorej godziny zajęć poświęcamy docelowe na pracę nad tymi aspektami
sztuki. Nie są to zajęcia obowiązkowe, ale ich praktyczny, ogólnorozwojowy
charakter poprzez działanie w grupie i wspólne tworzenie ma zachęcać do
wzięcia w nich udziału. Dzieci, które zdecydują się w tym czasie podjąć inną formę aktywności
będą mogły skorzystać z opieki wychowawców, zestawów gier, lub stworzyć własną
formę aktywności na pustym placu. Jesteśmy otwarci na działania dzieci i
elastyczni uznając swobodę działań w ramach przyjętych zasad (podział na strefy
odpoczynku, spokojnej zabawy i aktywnej zabawy oraz zasad ogólnego
bezpieczeństwa).
Drugi tydzień
półtorej godziny dziennie przeznaczamy na eksperymenty
wzorowane na zjawiskach naturalnych. Będzie nam też w tym tygodniu towarzyszył
Iluzjonista Pan Ząbek, którego sztuki zarówno rozbawiają, jak i wprowadzają w
świat niezwykłości rozbijając codzienną rutynę. Tej samej niezwykłości i magii
będziemy poszukiwać w jak najbardziej naturalnych zjawiskach przyrodniczych. W
tym samym czasie druga grupa będzie pod opieką wychowawcy działać na zajęciach plastycznych tematycznie
związanych z przeprowadzanymi eksperymentami.
Gastronomicznie
Podczas każdego dnia część uczestników będzie mogła przygotować w przestrzeni stołówki posiłek, deser lub sałatkę dla
wszystkich uczestników pod okiem doświadczonych pań zajmujących się na co
dzień gastronomią. Będziemy lepili pierogi, robili kruche ciastka i
frykasy do wspólnej konsumpcji. To zadanie także dla chętnych na czas między
zajęciami kierunkowymi, a obiadem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz